مفهوم بانکداری باز که در سالهای اخیر بسیار مرکز توجه بانکها و شرکتهای استارتآپی واقع شده به بستری نیاز دارد که امکان ارائه سرویسهای بانکی در قالب وبسرویسهای استاندارد و مدیریت آن را فراهم کند. این موضوع توسط سامانه ESB شرکت آی تی پیک تأمین میشود.
به عبارت دیگر، سامانه ESB این امکان را در اختیار هر بانک بهرهبردار قرار میدهد که خدمات جاری در بانک را در قالب وبسرویسهای استاندارد مورد بهرهبرداری و مدیریت قرارداد دهد. این سامانه گام ابتدایی جهت ورود به فضای بانکداری باز خواهد بود.
از سوی دیگر با بهرهگیری از این سامانه، امکان ترکیب محصولات بانکی با محصولات و خدمات سایر حوزهها و تولید محصولات جدید فراهم میشود. از این رو این محصول در ادوار اخیر بسیار مورد توجه بانکها قرار گرفته است.
تعریف مشتری
تعریف کاربر
مدیریت ماژولها
مدیریت دسترسی
قیمتگذاری
صورتحساب
وضعیت سیستم
مدیریت احراز هویت سرویسها
کش کردن اطلاعات و بهبود پرفورمنس
امکان مدیریت صف درخواستها و اولویتبندی
مدیریت قوانین کسبوکاری
توزیع درخواستها توسط Load Balancer
بهرهمندی از صفحه کاربری و داشبورد گزارشات
محدودیت IP
پشتیبانی از SOAP و REST
دارا بودن امکان مدیاتور به منظور کاهش عملیات برنامهنویسان